FÖRSÄLJNINGS- OCH BOKNINGSVILLKOR

1. AVBOKNINGSVILLKOR FÖR ENDAST BUSSTRANSPORTER:

(gäller resor med endast busstransport)

Kunden har rätt att avboka resan enligt följande villkor:
Om kunden avbokar resan:

  • tidigare än 7 dygn före resan - ingen avbokningsavgift,
  • 0-6 dygn före resan - avbokningsavgift 50 % av resans pris
  • Avbokningen träder i kraft när researrangören fått information om resans avbokning av kunden
  • Om bokaren bokat resor för flera personer, är det på dennes ansvar att avboka också deras resa

Ifall researrangören avbokar resan:

  • Researrangören har rätt att avboka resan (1 vecka innan resan) ifall det inte finns tillräckligt med deltagare
  • Anmälning om resans annullering sker senast 3 dygn före avfärden
  • Researrangören returnerar den betalda summan inom 14 dagar till det konto som resenären meddelat oss

Rätt till ändringar i resans program eller pris förbehålls.

 

2. AVBOKNINGSVILLKOR FÖR DAGSRESOR OCH ANDRA RESOR:

Resor med övernattning: inkluderar utöver busstransport även i programmet nämnda bokningar och program. Dagsresor: i resepaketens pris ingår alltid (utöver busstransport) de i programmet nämnda tjänsterna. Resan betalas i nätbutiken eller med faktura (gäller bokningar gjorda per e-post eller telefon). Resan kan inte betalas i bussen.

Resan kan köpas i vår nätbutik (24/7), per e-post till adressen booking@kajforsblom.fi eller per telefon på numret 019 524 3993. Vårt kontor är öppet på vardagar kl. 8.30-16.30. De bokningar som görs per e-post och telefon fakturerar vi för på förhand.

Som betalningstjänstleverantör för nätbetalningarna fungerar Visma Pay.

Då du bokar per e-post eller telefon behöver vi följande uppgifter: ditt namn, din e-post adress och telefonnummer, starthållplats samt din faktureringsadress (postadress eller e-postadress).

Övrigt att ta i beaktande

  • Meddela eventuella specialdieter i samband med bokandet av resan
  • Vi tar kundens önskemål och bokandet av sittplatser i bussen i beaktande i så stor utsträckning som möjligt
  • Meddela om möjliga rörelsehindrade personer i samband med bokandet av resan

AVBOKNINGSVILLKOR FÖR RESOR KÖPTA I NÄTBUTIKEN
Om resan avbokas:

  • tidigare än 31 dagar före resan – inga avbokningsavgifter
  • 30 – 20 dagar före resan –expeditionsavgift 5 % av resans pris
  • 19 – 7 dagar före resan – avbokningsavgift 50 % av resans pris
  • 6 – 0 dagar före resan – avbokningsavgift 100 % av resans pris
  • Det är även möjligt att boka in en annan person i den avbokade personens ställe

Alla rättigheter till ändringar förbehålls.

AVBOKNINGSVILLKOR FÖR RESOR KÖPTA PÅ FAKTURA
Om resan avbokas:

  • tidigare än 31 dagar före resan – inga avbokningsavgifter
  • 30 – 20 dagar före resan – expeditionsavgift 5 % av resans pris
  • 19 – 7 dagar före resan – avbokningsavgift 50 % av resans pris
  • 6 – 0 dagar före resan – avbokningsavgift 100 % av resans pris
  • Det är även möjligt att boka in en annan person i den avbokade personens ställe

Alla rättigheter till ändringar förbehålls.

Gällande förmedlade teater-, konsert-, inträdes- och dylika biljetter följer vi evenemangsarrangörens avbokningsvillkor. Utöver de nämnda punkterna har researrangören rätt att anhålla om ersättning för på förhand beställda och bekräftade tjänster, för vilka researrangören inte får någon återbetalning.

IFALL RESEARRANGÖREN AVBOKAR RESAN

Researrangören har rätt att avboka resan (1 vecka innan resan) ifall det inte finns tillräckligt med deltagare. Researrangören returnerar den betalda summan inom 14 dagar till det konto som resenären meddelat oss.

DEJOUR

Vid akuta nödfall som sker under resan, och som Kaj Forsbloms representant (chaufför/reseledare/guide) inte kan reda ut: ring till Kaj Forsbloms kontor vardagar kl. 8.30-16.30 tfn. 019 524 3993 och efter kl.16.30 till numret +358 (0)400 492 146.

SKADESTÅNDSSKYLDIGHET

Researrangören ansvarar inte för personliga olycksfall eller skador på resenärernas egendom, om de inte bevisligen har förorsakats p.g.a. researrangörens representants (chaufför/reseledare/guide) ansvarslöshet.

DATASKYDDSREDOGÖRELSE

Kaj Forsbloms och Porvoo Tours kunduppgifter sparas i vårt marknadsföringsregister enligt persondataskyddslagen.
Du kan bekanta dig noggrannare med Kaj Forsbloms dataskyddsredogörelse här
Du kan bekanta dig noggrannare med Porvoo Tours dataskyddsredogörelse här

Alla rättigheter till ändringar förbehålls.

 

3. VILLKOR  UPPKÖP I FÖR NÄTBUTIK

Oy Kaj Forsblom Ab:s (FO-nummer 0822821-0) nätbutik säljer resor och produkter till privatpersoner i Finland. Vi förbehåller oss rätten till ändringar både gällande leveransvillkor samt priser. Resorna och produkterna innehåller mervärdesskatt.

Kontaktuppgifter för nätbutiken

e-post: shop@kajforsblom.fi
Telefon: 019 524 3993/ vard 8.30-16.30
Adress: Adlercreutzgatan 17, 06100 Borgå

Att beställa

De resor/produkter som går att beställa väljs på våra internetsidor genom att lägga till dom i köpkorgen. Beställningen skickas genom att betala innehållet i nätbutikens kassafunktion. När du gör beställningen godkänner du samtidigt leveransvillkoren, resornas/produkternas pris samt produkternas leveranskostnader. Om man vid beställningstillfället uppger en e-post adress, skickas det per e-post en bekräftelse av beställningen. I bekräftelsen framgår de beställda produkterna samt priset.

Att betala

Nätbutikens betalningsoperatör är Visma Pay (Paybyway Oy, FO-nummer 2486559-4) som är registrerad i betalningsregistret som upprätthålls av Finansinspektionen. Betalningen sker via Visma Pays nättjänst och på kontoutdraget samt fakturan står Visma Pay eller Paybyway Oy som betalningsmottagare. Visma Pay förmedlar betalningen till nätbutikens ägare. Betalningen är säker eftersom alla uppgifter om betalningstransaktionerna förmedlas via en krypterad förbindelse så att ingen utomstående kan se uppgifter om betalningstransaktionen.

Affären sker mellan nätbutikens kund och nätbutiken. Alla skyldigheter vad gäller affären är på nätbutikens ansvar.

Läs mer om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay

Betalningssätt

Via Visma Pay kan du betala med nätbankskoder, plånboken, betalningskort (credit/debit), faktura eller delbetalning. Du kan välja mellan följande betalningssätt: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Sparbanken, Aktia, lokala Andelsbanker, S-Banken, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard-kort, samt Jousto och Enterpay faktura för företag.

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay plånbok om du i appens inställningar godkänt betalningar i nätbutiker. Om du betalar med din MobilePay plånbok tas betalningen från betalningskortet som är ihopkopplat med din MobilePay. Ifall betalningen misslyckas med det ihopkopplade kortet är betalningen i nätbutiken inte möjlig via MobilePay.

Pivo: Användningsvillkoren finns på Pivos sidor: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto faktura eller delbetalning är en inhemsk tjänst där du snabbt och säkert kan göra dina uppköp. Jousto är avsett för privatpersoner som skött sina betalningar utan anmärkningar. Med Jousto får du 30 dagars ränte- och avgiftsfri betalningstid. När du får fakturan kan du välja om du betalar hela summan på en gång eller i delar. Vid delbetalning kan du betala ditt uppköp i upp till 36 rater, från 9,90 eur/månad. Avgiften för Jousto delbetalning är 3,90 eur/månad och 19,90 % kreditränta. Med Jousto kan du betala uppköp för 30-3000 euro. Kreditgodkännare är Aurajoki Nordic Oy. Läs mer om Jousto på adressen www.jousto.com.

Kontaktuppgifter för Visma Pay
Visma Pay, Paybyway Oy (FO-nummer 2486559-4)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar kl. 9-17)
Postadress: Laserkatu 6, 53850 Villmanstrand

LEVERANS AV PRODUKTER

Leveransavgift

Packnings- och leverenskostnaderna beror på valet av leveranssätt och avgifterna sätts automatiskt till på slutsumman. Om beställningssumman är minst 100 € tar vi inte leverans-eller postförskottsavgifter.

Leveranser

Leveranserna sker inom 7 dagar från det att beställningen kommit. Om produkter är slut i lagret kontaktar vi dig.

Returnering av produkter

Alla produkter har full 14 dagars bytes-och returneringsrätt. Vid returnering av en produkt bör produkten vara oanvänd och oförändrad samt packad på samma sätt som när du mottagit produkten. Beställningen eller den returnerade produktens pris betalas tillbaka enligt det betalningssätt du valt antingen till ditt bankkonto eller kreditkort genast då vi mottagit och granskat produktens tillstånd.

Avboka en beställning, ansvar för fel och reklamationer

Före produkten levererats kan beställningen avbokas med en skriftlig anmälan via e-post.

Nätbutiken har enligt lagen ansvar för eventuella fel vad gäller sålda produkter. Vid reklamationer ta kontakt med vår kundbetjäning. Konsumenten har rätt att vid eventuella tvistlägen föra ärendet vidare till Konsumenttvistenämnden.